• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Rådgivning samlingslån

kristoffer1

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej! Jobbar inom rådgivning utav privatlån. Ifall någon undrar något är ni välkomna att fråga så kan jag försöka hjälpa på bästa sätt!
Med vänlig hälsning, Kristoffer
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Hej. Jag är nu om ett par veckor (kanske) redo att söka ett samlingslån och skulle behöva lite expertishjälp/ rådgivning.

Idag har jag 3 förfrågningar varav 1 går ut 22/10 . Nästkommande går ut 26/12 och sista går ut 25/2-23.

Nu till min fråga.

Min uc-score är fortfarande relativt hög kontra förfrågningar. Den är just nu i skrivande stund på 5.5%. men jag gissar att det är lånen på 800' kontra min förra årets lön På 455'.

I år har jag jobbat otroligt mycket och lyfter därefter en lön som kommer landa runt 650'.

Hur ser bankerna på min nuvarande lön om jag söker? Eller går dom på förra årets årslön? Kommer jag åka på auto-sållning då mina lån överstiger 800'?

Just nu är det väl på 180% belåning men kontra min nya lön blir det runt 120%.

Jag är lite osäker på hur jag ska göra och vilket belopp är det mest troligt jag kan få för att kalkyler ska gå ihop osv.

Mvh
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Hej! Jobbar inom rådgivning utav privatlån. Ifall någon undrar något är ni välkomna att fråga så kan jag försöka hjälpa på bästa sätt!
Med vänlig hälsning, Kristoffer
Hej!
Om kalkylen går ihop, vad bör uc ligga på för att bli godkänd? Kan man bli godkänd på svag kreditvärdighet? Förfrågningar och utnyttjade krediter är nog det som ger mg min dåliga kreditvärdighet
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Vad är bästa tipset eller argument till att få ackord alt sänkt ränta på lån?
 

Mosee

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
21 Mars 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej. Jag är nu om ett par veckor (kanske) redo att söka ett samlingslån och skulle behöva lite expertishjälp/ rådgivning.

Idag har jag 3 förfrågningar varav 1 går ut 22/10 . Nästkommande går ut 26/12 och sista går ut 25/2-23.

Nu till min fråga.

Min uc-score är fortfarande relativt hög kontra förfrågningar. Den är just nu i skrivande stund på 5.5%. men jag gissar att det är lånen på 800' kontra min förra årets lön På 455'.

I år har jag jobbat otroligt mycket och lyfter därefter en lön som kommer landa runt 650'.

Hur ser bankerna på min nuvarande lön om jag söker? Eller går dom på förra årets årslön? Kommer jag åka på auto-sållning då mina lån överstiger 800'?

Just nu är det väl på 180% belåning men kontra min nya lön blir det runt 120%.

Jag är lite osäker på hur jag ska göra och vilket belopp är det mest troligt jag kan få för att kalkyler ska gå ihop osv.

Mvh
Hej
Jag kan svara på dina frågor .din nuvarande lön kommer att uppdateras i uc:en nån gång i juni 2023.
Så pga några anledningar är det bättre att du väntar till till juni.anlednibgarna är
1)din nuvarande lön är högre och detta höjer din kreditvärdighet.
2) alla dina 3 förfrågningar försvinner fram till jun då även detta höjer din kredit scor.
3)du avbetalar ditt nuvarande lån med ytterligare 8 månader fram till juni även det hälper din kreditvärdighet åt bättre håll.
Sist men inte minst unvik nya förfrågningar till fram till juni
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Hej
Jag kan svara på dina frågor .din nuvarande lön kommer att uppdateras i uc:en nån gång i juni 2023.
Så pga några anledningar är det bättre att du väntar till till juni.anlednibgarna är
1)din nuvarande lön är högre och detta höjer din kreditvärdighet.
2) alla dina 3 förfrågningar försvinner fram till jun då även detta höjer din kredit scor.
3)du avbetalar ditt nuvarande lån med ytterligare 8 månader fram till juni även det hälper din kreditvärdighet åt bättre håll.
Sist men inte minst unvik nya förfrågningar till fram till juni
Tack för ditt svar!
Jag håller med om att jag bör vänta till juni på nya uppgifterna. Men omständigheterna säger emot just för tillfället, då jag blöder pengar så vill jag fixa det trasiga med en quickfix för att fina till både ekonomin och ucn tills vidare.

Idag har jag närmare 30.000 i utgifter men tjänar mellan 40-42000 efter skatt per månad.

Jag hade önskat att samla mellan 200-500 i olika utsträckningar för att förbättra ekonomin och amorteringsmöjligheten.

500 hade varit ultimat, då kommer jag ner till 14k
Medans 200 landar jag runt 20'ish

Och allt däremellan blir etapper neråt.

Därför ville jag se mina möjligheter om man anger den nya lönen kontra med förra årets årslön :)

Men tack för ditt svar än en gång, verkligen uppskattat att du tog dig tid att svara. Tack
 

kristoffer1

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad är bästa tipset eller argument till att få ackord alt sänkt ränta på lån?
Hej! Max 4 uc per år, minst 3 månader emellan Se till att ha en fast anställning. Hur ser det ut idag hur mycket har du i lån och vilken ränta? Äger du din bostad?
 

kristoffer1

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej. Jag är nu om ett par veckor (kanske) redo att söka ett samlingslån och skulle behöva lite expertishjälp/ rådgivning.

Idag har jag 3 förfrågningar varav 1 går ut 22/10 . Nästkommande går ut 26/12 och sista går ut 25/2-23.

Nu till min fråga.

Min uc-score är fortfarande relativt hög kontra förfrågningar. Den är just nu i skrivande stund på 5.5%. men jag gissar att det är lånen på 800' kontra min förra årets lön På 455'.

I år har jag jobbat otroligt mycket och lyfter därefter en lön som kommer landa runt 650'.

Hur ser bankerna på min nuvarande lön om jag söker? Eller går dom på förra årets årslön? Kommer jag åka på auto-sållning då mina lån överstiger 800'?

Just nu är det väl på 180% belåning men kontra min nya lön blir det runt 120%.

Jag är lite osäker på hur jag ska göra och vilket belopp är det mest troligt jag kan få för att kalkyler ska gå ihop osv.

Mvh
Hej! Ber om ursäkt för sent svar. Det stämmer din inkomst i år kommer ses på nästa års deklaration. Det stora lånebeloppet är absolut en faktor som spelar roll. Hur ser det ut idag? Vad har du räntor, äger du din bostad och har du möjlighet till en medsökande?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp